Red fit trkač

Iako vježbanje za vrijeme menstruacije može biti posljednja stvar koju bi radila, postoji mnoštvo razloga zbog kojih je to dobra ideja.

Vježbanje poboljšava cirkulaciju krvi u zdjeličnom području što znači manje menstrualne boli. Također poboljšava cjelokupno raspoloženje pa se možeš nositi sa svime što ciklus donosi.

Odlazak u teretanu tijekom bolne menstruacije može biti vrlo zahtjevno, naravno, ali postoje mnoge druge alternative. Duga šetnja, lagano plivanje ili istezanje jogom mogu ublažiti nelagodu i pomoći da se osjećaš puno pozitivnije. U studiji vrhunskih ženskih sportašica, tri od četiri ih je reklo da se osjećaju gore odmah prije menstruacije, a 63 posto izjavilo da se bol smanjuje tijekom treninga [1]. Vježbanje ili fizička aktivnost također će pozitivno djelovati i na opće stanje jer vježbanje stimulira proizvodnju endorfina u tvom tijelu. Ti hormoni dobrog osjećaja ne samo da olakšavaju simptome PMS-a, nego poboljšavaju i spavanje.

Vježbanje također pomaže i kod osjećaja napuhanosti tijekom mjesečnice. Jesi li znala da nije neobično da žene dobiju 2 – 3 kg vode tijekom ciklusa [2]? Toj napuhanosti ne pomaže pretjerana želja za nezdravom hranom koja je česta u predmenstrualnom razdoblju. Osim što može djelovati na tvoje samopouzdanje i osjećaj da nisi u formi, previše slatke i masne hrane loše će djelovati na raspoloženje i energiju. No, kada se znojiš, kao nakon dobrog vježbanja, voda napušta tijelo i smanjuje se napuhanost. Osim toga, raspoloženje je bolje, imaš puno više energije i osjećaš se 100 posto bolje.

Jeste li znali?

63%
vrhunskih ženskih sportašica reklo je da se menstrualna bol smanjuje tijekom treninga
75%
vrhunskih ženskih sportašica osjeća se gore odmah prije menstruacije
2 – 3
kilograma: prosječna količina dobivanja na težini zbog vode prije mjesečnice

Brinu te propuštanje ili mrlje? Nema potrebe. Kada vježbaš tijekom mjesečnice, nosi uložak koji ima iznimnu sposobnost upijanja i prilagođava se tvom tijelu. Obavezno se tuširaj i promijeni zaštitu – i donje rublje – poslije vježbanja, kako neugodan menstrualni miris ne bi bio problem.

Ako imaš iznimno obilne menstruacije (menoragija), vjerojatno je najbolje preskočiti tečaj kickboxinga tijekom najobilnijeg dijela ciklusa. Umjesto toga, pokušaj biti fizički aktivna uz kratke šetnje ili vožnju biciklom. A ako radiš kod kuće, obavezno uključi neke pokrete saginjanja kako bi olakšala menstrualne grčeve.

Vježbanje za vrijeme mjesečnice – razbijanje mitova

Vježbanje
Mit br. 1: Nije sigurno vježbati tijekom mjesečnice.

Istina: Pod uvjetom da ne pretjeruješ, vježbanje tijekom mjesečnice ne samo da je sigurno, stručnjaci ga preporučuju.

dobivanje na težini
Mit br. 2: Dobivaš na težini odmah prije mjesečnice.

Istina: Zapravo se radi samo o zadržavanju vode koje nestaje kada započne menstruacija. [2]

više kalorija
Mit br. 3: Kada vježbaš tijekom mjesečnice, sagorijevaš više kalorija.

Istina: Ne. Ali da ako vježbaš u lutealnoj fazi ciklusa, odmah prije mjesečnice. [3]

Nastavi učiti

Istraži više

Dijeli Tweet