Žena koja se drži za trbuh

Osjećati se neraspoloženo kada si u predmenstrualnom razdoblju sasvim je uobičajeno. No PMS te ne mora usporiti.

Znati o čemu se radi i kako se nositi s time učinit će veliku razliku u smislu toga kako će hormonske promjene utjecati na tvoj život.

Što je točno PMS? Predmenstrualni sindrom – također poznati i kao predmenstrualna napetost (PMS) – uzrokuju hormonske promjene koje se događaju tijekom menstrualnog ciklusa. PMS pokriva cijeli niz simptoma i osjećaja koje možeš doživjeti. A oni mogu biti blagi ili, u nekim slučajevima, prilično jaki. To uključuje bolne grudi, napuhanost i iscrpljenost. Neke žene također imaju glavobolje, problema sa želucem i spavanjem. Emocije mogu biti također na udaru, pa možeš osjećati promjene u raspoloženju, tugu, razdražljivost ili čak plačljivost.

Jeste li znali?

50%
žena koje traže liječničku pomoć za PMS [1]
7
broj dana koliko PMS može trajati nakon što počne mjesečnica
80%
žena doživljava predmenstrualne simptome [2]

Zvuči turobno, zar ne? No bez straha. Zapisuj u dnevnik kako se osjećaš u razdoblju prema mjesečnici. Uočavanje simptoma koji se ponavljaju i njihovih uzoraka znači da ćeš biti spremna i tražiti podršku. Redovito vježbanje i zdravi obroci također će učiniti veliku razliku, osobito ako uključiš cjelovite ugljikohidrate kao što je integralni kruh i zobenu kašu. Neki stručnjaci preporučuju smanjivanje soli i kofeina u prehrani, a bezreceptni lijekovi protiv bolova pobrinut će se za nelagodu i bolove. A ako ti simptomi čine uobičajen život preteškim, posjeti liječnika.

PMS mitovi

Kalendar
Mit br. 1: sve žene pate od PMS-a svaki mjesec

Netočno. Neke ga žene imaju samo ponekad. Neke ga imaju u vrlo blagom obliku. Neke ga nemaju uopće.

Prezervativ
Mit br. 2: ne možeš zatrudnjeti u predmenstrualnom razdoblju

Zasigurno možeš zatrudnjeti u predmenstrualnom razdoblju. Nemoj miješati PMS s mjesečnicom.

Noćurak
Mit br. 3: ne možeš ništa učiniti

Dobre vijesti, možeš! Od uzimanja ulja noćurka za ublažavanje blagih simptoma do odlaska kod liječnika u ekstremnim slučajevima, nema potrebe za patnjom.

Čokolada
Mit br. 4: čokolada može pomoći

Možda žudiš za čokoladom u predmenstrualnom razdoblju, ali će ona zapravo uzrokovati veće fluktuacije u razini šećera u krvi što znači veće promjene raspoloženja. Pokušaj izbjegavati.

[Reference]

[1 & 2] Informacije preuzete iz američke studije istraživača sa Sveučilišta u Kaliforniji. Naslov studije: Povezanost upale s predmenstrualnim simptomima.

Nastavi učiti

Istraži više

Dijeli Tweet