Žena pored bazena

U svakom trenutku, četvrtina žena u reproduktivnoj dobi ima menstruaciju. Ipak, i dalje postoji velik udio neznanja o tome kako mjesečnica utječe na živote žena.

Stoljećima su mnoge kulture vjerovale da je žena koja ima mjesečnicu „nečista”. To je, naravno, potpuno glupo, no čak i danas to vjerovanje ponegdje postoji – zajedno s brojnim drugim beskorisnim neistinama i mitovima. [1]

Razjasnimo to u potpunosti. Nema ničega „prljavog” ili „zagađenog” u tome što imaš mjesečnicu i ničega što bi te moglo zaustaviti da živiš život kako misliš da bi trebala. Što se tiče mnogih pogrešnih stavova i poluistina koje si možda čula, pozabavimo se i njima.

Nema razloga za strah

Morski pas
Mit br. 1: Žene koje imaju mjesečnicu vjerojatnije će napasti morski psi.

Nema dokaza koji bi to podržao. Morske pse privlači krv, istina. No količina koju proizvodiš toliko je malena, osobito kada se proširi po vodi, da bi trebali biti tik uz tebe kako bi je osjetili. Stoga je plivanje potpuno sigurno kada imaš mjesečnicu, jednako kao i boravak uz životinje u uobičajenom smislu sigurnosti.

Kosa
Mit br. 2: Ne smiješ prati kosu tijekom mjesečnice.

Ovo je „bapska” priča – odnosno, potpuna glupost. Peri kosu koliko god želiš.

Nesvijest
Mit br. 3: Od gubitka krvi tijekom mjesečnice možeš se onesvijestiti.

Menstrualna krv zapravo izgleda puno gore nego što uistinu jest. U prosjeku ćeš izgubiti približno dvije do tri čajne žličice krvi svaki put kada imaš menstruaciju. Stoga, osim ako nemaš vrlo obilne menstruacije (menoragiju), nema potreba za brigu o slabosti – iako drugi simptomi kao što je PMS mogu utjecati na tvoje stanje. Ako si jedna od 10 posto žena koje imaju obilne menstruacije [2] i ciklus ti je toliko intenzivan da osjećaš slabost ili ošamućenost kada stojiš, razgovaraj o tome sa svojim liječnikom.

Vježbanje joge
Mit br. 4: Vježbanje tijekom mjesečnice nije dobro.

Upravo suprotno. Vježbanje je zapravo jedna od najboljih stvari koje možeš napraviti da bi ublažila menstrualne grčeve. Možda ti nije do sudjelovanja u nečem energičnom, ali lagano kretanje kao što je hodanje, plivanje, Pilates ili joga popravit će tvoje raspoloženje i olakšati neke od nelagoda i bolova. Nemoj zaboraviti upotrijebiti tampon kada plivaš i zamijeni ga odmah nakon što izađeš iz vode kako bi spriječila infekciju.

Zvučnik
Mit br. 5: Drugi mogu zaključiti da imaš menstruaciju onda kada je imaš.

Nema nikakvih znakova koji odaju da imaš mjesečnicu. Ne mirišeš i ne hodaš drukčije i boja kože ti se ne mijenja. Stoga zasigurno ne moraš misliti kako to trebaš skrivati. Danas su djevojke puno otvorenije o menstruaciji i simptomima kao što je PMS i grčevi. Zapravo, otvorenost o mjesečnici, barem u društvu prijateljica, može ti biti korisna. Na kraju krajeva, i one je imaju.

Nastavi učiti

Istraži više