Menopauza je prirodni dio života žene – ipak, to je tema koja je obavijena velom tajne.

Simptomi menopauze mogu biti svojevrstan šok nekome tko ne zna što očekivati, stoga je dobro biti upoznat s ranim simptomima i odgovarajuće se pripremiti.

Žena je ušla u menopauzu kada je 12 mjeseci uzastopno bez menstruacije. No, u najranijoj fazi poda nazivom perimenopauza događaju se raznovrsne promjene. Tada možeš prvi put osjetiti valunge, noćna znojenja i neredovite menstruacije kao i promjene raspoloženja.

Valung je iznenadan osjećaj vrućine kod žene od prsa prema licu. Obično se to događa u kombinaciji s crvenilom i znojenjem. Najbolje je biti slojevito obučen u prirodne materijale pa je manje vjerojatan osjećaj neudobne topline, a ako do njega dođe, može se skinuti dio odjeće. Noćna su znojenja noćna verzija valunga i može se dogoditi da se probudiš potpuno mokra. Spavanje s otvorenim prozorom i ventilatorom kraj kreveta može pomoći. Spavanje općenito može biti problematično za žene u menopauzi pa se treba potruditi oko ispravnog organiziranja spavanja.

Drugi simptomi menopauze uključuju dobivanje na težini i depresivna raspoloženja. To se može ublažiti zdravom prehranom, smanjivanjem stimulansa kao što su kava i alkohol i vježbanjem za bolje raspoloženje. Čest je osjećaj prevelikog stresa i osjećaja izolacije. Podrška bliskih ljudi i otkrivanje načina za upravljanje stresom, poput meditacije ili joge, iznimno može pomoći tijekom tog razdoblja.

Također je normalno imati neredovite menstruacije tijekom perimenopauze što te može iznenaditi ako si godinama imala redovite menstruacije. Ako imaš pri ruci higijenski proizvod kao što su Libresse Ultra ulošci, znači da si pripremljena. Menopauza također može uzrokovati slabost mjehura jer smanjenje estrogena u mišićima donjeg dijela trbuha može mišiće učiniti manje učinkovitima u držanju mjehura zatvorenim. Kako bi izbjegla manje nezgode i kako bi odjeća ostala svježa, nosi sa sobom nekoliko uložaka Lights by Tena u torbi.

Ključno je kod pripreme za menopauzu prihvaćanje promjena kako se događaju i razgovor o njima s prijateljem ili članom obitelji te provođenje nužnih prilagodbi životnog stila. Na taj način, nećeš se odjednom osjećati preopterećeno i loše.